Party, která (asi) nebude

Do seznamu kulturních událostí v našem městě v tomto měsíci mohla přibýt ještě jedna. A sotva jsem se o ní dověděl, bylo jasné, že nepřibude – a to částečně – dá-li se to tak nazvat – i mým přičiněním. Nebo – chcete-li – mou vinou.

Jak k tomu došlo?

V pondělí 21. července 2014 se po mně sháněli lidé od policie. Jejich otázka zněla, zda jsem majitelem pozemku parcelní číslo 764/2 v katastrálním území Nový Knín. A prý zda vím, že se (mj.) právě na tomto pozemku (nejen na něm – jde o část rozsáhlejší louky, jejíž různé části patří různým vlastníkům) má konat technoparty s účastí až 800 lidí. Nevěděl jsem to. A nevzpomínal jsem si, že by se mi kdo kdy předtím o něčem takovém zmínil. A oni prý že si to mysleli.

To je samozřejmě samo o sobě chyba, ale ne jediná. Pozemek je sice můj, ale možnost nakládání s ním je omezena nájemní smlouvou, podle níž na nich hospodaří jedna zemědělská firma. A v nájemní smlouvě se píše mj. toto:

„Pronajímatel se zavazuje umožnit nájemci řádný výkon jeho činnosti, ke které jsou pozemky podle této smlouvy pronajímány, a zavazuje se poskytnout nájemci potřebnou pomoc k ochraně nájemce před zásahem třetích osob do výkonu nájmu.“

Tudíž jsem se spojil se zástupcem firmy, která si pozemky pro účely zemědělské činnosti najímá, a zajímal jsem se o to, zda o tom vědí oni (případně zda tu akci přímo nepořádají). Také nevěděli. A tím spíš nepořádali.

Souhlas k uspořádání technoparty na svém pozemku jsem už z tohoto důvodu dát nemohl.

Ostatně i v případě, že by ta nájemní smlouva neexistovala (a já na tom pozemku hospodařil sám) nebo pokud by tuto akci chtěli pořádat nájemci pozemku, jednání by nebyla jednoduchá. Přinejmenším bych musel brát ohledy na okolí, které není zcela neobydlené, natožpak liduprázdné. (Jako první by byli „na ráně“ hlídači z bezprostředně sousedícího výzkumáku.)

Každopádně technoparty, zamýšlená na víkend 25.-27. července 2014, se neuskuteční, aspoň ne na původně plánovaném místě, tj. v sousedství laboratoře Ústavu termomechaniky AV ČR.

Příspěvek byl publikován v rubrice Kultura, Nový Knín, Oznámení se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zde je možno zanechat komentář

