Rozšíření tarifu PID na Novoknínsku

Jak zaznělo již na zasedání zastupitelstva loni v listopadu, bylo vyjednáno rozšíření integrace dalších autobusových linek do Pražské integrované dopravy. Toto rozšíření integrace vstoupí v platnost v sobotu 1. dubna 2017.

Co se změní:

  • Do Pražské integrované dopravy byla zahrnuta linka Praha – Sedlčany (v případě spojů, které pokračují do Milevska / začínají v Milevsku, se to týká úseku Praha – Sedlčany), která tak dostane číslo 360. S tím souvisí změna výchozí / konečné stanice v Praze – z Knížecí se přesune na Smíchovské nádraží. Trochu se prodlouží jízdní doba spojů této linky, protože před zahrnutím linky do PID spoje mezi Davlí a Smíchovem nestavěly – což se samozřejmě změní. A v souvislosti s integrací rovněž přibudou spoje.
    • Zapojení linky do PID může tarifně vyhovovat těm, kdo potřebují jet například z Nového Knína do Sedlčan – bude možno jet na jeden lístek – jen návaznost v Korkyni není asi vždy nejlepší  – například autobus odjíždějící z Nového Knína o víkendu v 07.55 hodin je v Korkyni v 08.02 hodin, spoj od Prahy do Sedlčan v Korkyni staví v 08.27 hodin, tj. o 25 minut později – podobně tomu bude v případě dalších víkendových spojů.
    • V pracovní dny ta návaznost nebude o moc lepší – cestující vyrážející v 07.02 z Nového Knína dojede do Korkyně v 07.09 hodin, první spoj linky Praha – Sedlčany do této zastávky dorazí v 07.28 hodin, tj. na přestup zde bude 19 minut. (Další spoje jsem ani opačný směr nezkoumal.)
  • Linka 488 se zkrátí – nebude už zajíždět do Libčic.
  • Místo toho vznikne nová linka 460, která (nadále žel jen v pracovních dnech) Nový Knín s Libčicemi propojí. Zde ovšem nutno podotknout, že část spojů se bude z Libčic do Nového Knína vracet mírnou oklikou, takže v těchto případech půjde o linku okružní po trase Nový Knín – Libčice – Dražetice – Chramiště – Kozí Hory – Nový Knín (jen tímto směrem – spoje opačné, tj. Nový Knín – Kozí Hory – Chramiště – Dražetice – Libčice – Nový Knín, tedy v jízdním řádu nejsou)
  • Linka Nový Knín – Prostřední Lhota – Chotilsko – Živohošť bude do PID integrována pod číslem 439 (v provozu bude rovněž jen v pracovní dny; celkem tři páry spojů)
  • Linka 437 bude jezdit po trase Nový Knín – Korkyně – Nové Dvory – Buš – Štěchovice – Hradištko (a zpět) – v provozu bude nadále pouze v pracovní dny – celkem tři páry spojů (do a z Hradištka však bude zajíždět pouze jeden spoj denně)
  • Linka 438 propojí Štěchovice s Benešovem přes Netvořice (některé spoje však pojedou jen po části trasy – budou začínat či končit v Netvořicích)
  • Část spojů linky 361 bude pokračovat na Dobříš; bude se to však týkat žel opět jen spojů v pracovních dnech; o víkendech tedy přímé spojení Nového Knína a Dobříše nadále existovat nebude. Dojde ke změnám některých časů – zejména je nutno zmínit první ranní (či poslední večerní?) spoj, který pojede ze Smíchova o hodinu později, totiž pět minut po půlnoci. Rovněž spoj, který vyrážel z Prahy ve 21.05 hodin, pojede o hodinu později. (Nicméně o víkendech přibude spoj, vyjíždějící z Prahy ve 20.05 hodin.) Potěšitelné je, že mezi Prahou a Novým Knínem mají přibýt spoje o nedělích – zhruba na nynější sobotní frekvenci. (A posilové spoje, které začínají a končí v Buši, se stanou spoji „samostatnými“, takže v úseku Praha – Buš bude frekvence spojů ještě větší). Spolu prodloužením části spojů linky 361 na Dobříš zřejmě žel zaniknou poslední přímé spoje na trase Nový Knín – Dobříš – Příbram, bude se tedy muset přestupovat (nicméně lístek z Nového Knína na Dobříš by měl v souvislosti s integrací do PID měl zřejmě zlevnit z 25 na 18 Kč).
  • Jak tomu bude s integrací železniční trati Praha – Dobříš, mi v tomto okamžiku není známo. V Mníšku pod Brdy je namontován označovač jízdenek PID, takže je možné, že i v tomto směru bude něco podniknuto. Pokud by bylo možno označovat předem zakoupené jízdenky PID i na nádraží v Malé Hraštici, bylo by to výhodné pro cestující bez InKarty – pak by je jízda na Wilsoňák, případně dál po Praze, vyšla na 62 Kč, stejně jako autobusy PID. Mohlo by to být zajímavé i pro cestující s InKartou, pokud ti by cestovali dále po Praze, třeba do Satalic – nebo někam tramvají či metrem.
  • Zaintegrovat by si zasloužil i zbytek hlavní trati v úseku Praha – Benešov (u Prahy) – dosud tak tomu bylo pouze v úseku Praha – Čerčany (což je pár kilometrů před Benešovem, takže jeho neintegrace zavání systémem kocourkovského charakteru). Třeba se časem dozvíme více a třeba se něco v tom směru začne podnikat.

Celé oznámení, včetně příslušných jízdních řádů, lze najít na webu ROPIDu.

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice autobusy, doprava, Oznámení se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zde je možno zanechat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s